Dag 15 – Barndomsminne

När jag var liten så åkte jag mellan mamma och pappa, och pappa lovade en gång att nästa gång jag kom så skulle jag få en ny barbiedocka, den finaste till råga på allt.. När jag väl kom tillbaka till pappa så var jag ju glad över barbien jag skulle få.. Men döm till min förvåning, jag fick inte nån barbie, jag fick nån jävla krigsgubbe som viftade med ett svärd om man tröck på en knapp på ryggen.. GUD jag blev så besviken.. Lixom tack för den passningen pappa..

Jag minns oxå när jag och pappa
var i Jakobsbergs centrum, vi var inne i någon klädaffär och jag trodde att pappa stod kvar brevid mig, så jag slet tag i armen som var närmast, röck och slet och sa något om att gå och titta på någonting.. Men det var inte min pappa, det var en annan karl.. Det tyckte min pappa var hysteriskt kul och skrattade gott..

Kommer man från Bålsta så vet man vilken backe "S-backen" är.. En skit dryg och jobbig backe att gå uppför och den är som ett S, därav namnet.. Hur som helst, J & J bodde ovanför den backen, och jag och pappa skulle över dit en kväll.. Vi cyklade, eller rättare sagt, pappa cyklade, jag åkte bakpå.. Under tiden vi var där så söp sig pappa full, och det var iiiinte så värst roligt när vi skulle hem.. Han ville ju att det skulle gå fort, och ville att jag skulle hoppa upp på pakethållaren, men jag vägrade, för han kunde då fan inte cykla rakt, att sitta bakpå NER för S-backen hade nog blivit min död.. Så jag gick hem, och tur var väl för mina 6 år gamla ben att det inte var så jätte långt..
När vi kom hem (pappa bodde med mommo och moffa då) så sprang jag direkt in och la mig mellan dom, och jag var så arg på pappa dagen efter..
Förövrigt är det enda gången jag någonsin sett min pappa full..

Pappa bodde i Bro ett tag när jag var liten, och det var på den tiden då jag blev torkad i stjärten av mina föräldrar efter jag hade gjort "the bigone".. Hur som helst.. Jag hade varit på toa, pappa hade slut på dasspapper och torkar sin stackars stackars dotter i rumpan med en raggsocka..

Jag har alltid varit galen i skor jag, och när jag gick i 5:an tror jag det var så ville jag såklart ha nya skor.. Så pappa och jag köpte det.. Kruxet var att skorna jag ville ha, inte fanns i min storlek, så han lät mig köpa ett par skor i storlek 40!! bara för att jag minsan ville ha dom skorna, och jag hade väl storlek 36 eller 37 då..
Skorna glappade, såg inte kloka ut på mig, men jag fick köpa dom ändå, helt sjukt..


Barndomsminnen med mamma ska jag inte ens dra upp =/


Det är inte så konstigt att man vart som man vart, haha..


Kommentarer
Postat av: xtreme

hahahahahahaha, en raggsocka skrattar så jag viker mig..

hahaha den där raggsockan hade kommit väl till användning i dom nya skorna hahahahaha

2010-12-20 @ 19:32:04
Postat av: Madness

hahahahaha.. Ja, pappa borde ha sparat den i så där 8 år.. hahahahaha.. Då luktar man nog inte tåbira iaf ;)

2010-12-20 @ 19:43:23
Postat av: Faster

Har aldrig skrattat åt någons blogg,men det här var as kul.Tänk vad roligt du hade när du var liten.KRAM

2010-12-21 @ 12:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0