Dag 16 – Ett pinsamt ögonblick

haha, det finns många pinsamma ögonblick i mitt liv, men jag ska bara dela med mig av TVÅ..

Det var för många år sedan, i Nyköping.. Jag var på sjukhuset och gjorde en gastroskopi, och eftersom jag hade krävt en jävla massa lugnande så fick jag ligga på uppvaket en stund efteråt..
Vid en gastroskopi pumpar dom in luft i magen, och ja, den lufetn måste ju sen komma ut.. Så inne på uppvaket låg jag med två eller tre andra, och pruttade hej vilt.. Och inte nog med det så var jag upp och vandrade i rummet, gick till fönstret och pekade och pratade högt att Där bor minsan jag, vilket jag inte gjorde, men då i mitt tillknycklade lilla tillstånd så tyckte jag väl det..
Och som vanligt på uppvak så är jag en plåga, så jag ringde på larmet efter sköterskan HELA tiden och frågade när jag fick gå hem, varje gång fick jag samma svar att hon säger till när och att jag inte var redo på långa vägar.. Ögonen gick väl fortfarande i kors på mig..
Till slut blev sköterskan så jävla förbannad på mig att jag ringgde på larmet efter dom hela tiden, så hon kom in och gapade att nu får jag lägga av.. jag hade faktiskt tänkt göra det då om jag minns rätt, men jag råkade lägga mig på larmknappen, just då sköterskan stormat ut från rummet.. Hon blev inte ett dugg glad och gav mig sveriges ondaste öga och godtog inte alls min ursäkt att det inet var med flit..
Som alla andra ggr får jag dra hem innan jag egentligen borde, utan att ha ätit eller druckit, tror inte dom står ut med mig.. hahaha..


Nästa grej var inte så länge sen, det var nog det här året om jag inte missminner mig..
Jag hade iaf varit hos tandläkaren, och fått lugnande.. Så jag var väl lite väck fortfarande när jag skulle hem, och som vanligt skulle jag ju in på centrum på vägen hem.. Jag och Jenni (som fö. alltid får följa mig till käftis när jag får lugnande så jag tar mig hem ordentligt) var inne på apoteket, jag själv har bara ngt vagt minne av detta, men jag har fått det lite med detaljerat återberättat.. Vet inte om jag får det 100% rätt, men jag hade iaf hicka, och dom på apoteket trodde väl att jag var svinfull, vinglade lite, hickade, ögonen hängde inte riktigt med, och frågade om jag ville ha vatten..
Det låter kanske inte så farligt, men jävlar vad jag skämdes när jag kvickade till och fick det berättat för mig, kan ju bara tänka mig hur hela jävla centrum sett på mig när jag hickar och vinglar runt på MORGONEN.. Fast det är typ överspelat, så jag kan med gott samvete gå in på apoteket =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0