Dag 23 – Det här är jag bra på

Jaha ja, vad tusan är man bra på då..? Jo men jag är väl ganska bra på att retas med folk, eller driva folk till vansinne, och jag är ganska bra på att vara bossig.. Jag är ju faktiskt ganska så jävla bra på att vara bästa mostern till Walter och Lionel, fördelen där är att dom inte har nån mer moster, så dom kan inte jämföra med något, hahaha..

Annars så vet jag faktiskt inte, man är väl bra på saker och ting så alltså, men ingenting jag kan komma på, eller så är jag helt enkelt inte bra på något annat, who knows..

Det var det det..

***********'

Imorgon är det nyårsafton, jippie, eller inte.. Jag gillar inte det firandet, tycker det är överflödigt lixom.. Det är ungefär som midsommar och valborg, en ursäkt för folk att supa, och en anledning att vara otrogna.. Men affärerna tjänar ju storkovan på det, det ska skaffas nyårskläder, man köper alkohol i mängder, det ska ätas exklusiv mat och raketer och smällare ska man gärna handla för flera tusentals kronor, man måste ju ha dom fetaste pjäserna, man MÅSTE vara värre än kompisarna/grannen/släkten..
Sen blir kvällen ändå ett fiasko för väldigt många.. Man super ner sig och däckar eller mår dåligt alldeles för tidigt på kvällen, man råkar ha sönder sina nya dyra kläder, man irrar bort sig, (speciellt tjejer) hamnar i ngt hörn och bölar och ALLA måste trösta, det blir bråk - mycket bråk, wow, vilken pangkväll lixom.. Folk betalar alltså dyra pengar för att ha en sån värdelös kväll, hahaha..

En gång har jag verkligen firat nyårsafton, det var när jag var typ 15 år eller så.. Den kvällen var ett fiasko, det brukar det vara i den åldern.. var på en fest och den ena var ju fullare än den andra, spydde överallt, satt och grinade överallt.. Jag och en kompis la oss i en säng för att vara ifred.. Nej nej, inget sånt, vi rörde inte varandra han och jag, vi låg skavfötters, vi ville bara bort från allt tokeri.. Men eftersom huset var fullt av fyllon så droppade folk in och skulle få oss att gå ner och festa med dom.. SUCK.. det var fan en blessing att få dra sen.. jag skulle sova hos Jenni så jag valde att göra det och inte gå hem när jag lessnade flera timmar tidigare..
Wooohooo, vilken kväll lixom, jag blev inte ens full och kunde leva i min lilla bubbla, haha.. Jaja, det var som det var, efter det har det aldrig frestat att fira som man "ska"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0