Man är aldrig äldre än man känner sig..

Idag är en sån där dag där inte mycket är så himlans bra.. Hade ett tråkigt samtal med gubben idag, kändes inge vidare alls, och just nu så kan jag inte göra så jätte mkt åt situationen.. Men det blir nog bra när jag åker dit, är "bara" två veckor kvar *himlar lite med ögonen*

Annars idag så var jag och pappa iväg och köpte en present till faster som fyller 50 om några dagar.. Eller 25 då som hon själv säger, VARJE år =)  Känns det så värdelöst att bli så gammal, eller äldre öht att det känns bättre att säga en annan ålder, typ 25..? Minns att mamma var lite så där muppig innan hon vart 50 oxå, kanske är det värst för kvinnor..?  Mamma tyckte att det var jobbigt nån liten snoris utanför en knatteskola frågade hur gammal hon var, och då fick hon för första gången säga 50, eller ja, ngt sånt var det iaf.. Va 17 spelar det för roll om man säger 50 eller 100 till en snoris som går knatteskolan..? Dom kan iaf inte räkna så långt att dom hajar att hon faktiskt är SKIIIIT gammal..
Visst fasiken känns väl trist att bli äldre, men jag tycker att det är jobbig på ett annat vis, jag känner mig nämligen inte äldre än kanske 18, så det matchar lixom inte.. Sen att folk tror att jag är mycket yngre än vad jag faktiskt är spär ju aldrig på den där känslan att vara 18 år, nej nej, absolut inte ;)
Om jag lever när jag är 50 så kanske jag oxå blir såndär 25-are, haha.. =)

Jomen så att jag fyller ju år om två veckor då, 28 dårå, känns som sagt som att jag är ca 10 år yngre, för när alla andra är så satans mogna och har skaffat familj och allt det där så kan jag fortfarande skoja och skämta som för 10 år sedan, medans dom inte kan det, så känner jag mig pytteliten.. Mina gamla vänner växte ifrån mig kan man väl säga, vart så där äckligt mogna och pratar bara om sina ungar, ekonomi, och typ allt annat som hör vuxenlivet till, typ blöjbyten och sånt krafs.. Nej fy fabian.. Jag ska då aldrig ha nå ungar och bli så där äckligt mogen och seriös..
Som tur är så finns det faktiskt dom som INTE blir så där när dom växer upp och få barn och allt det där, jag känner några stycken, och jag ska ta ett exempel, bara ETT, och det är min syster.. Hon är precis lika sjuk i nöten och ibland barnslig som jag och vi kan skratta åt dom mest larviga och egentligen tråkiga sakerna.. Hon behöver inte spela så vuxen, trots att hon faktiskt är över 30 år nu.. Så dom som fortfarande är sin gamla person uppskattar jag till 1000, men dom som glömmer sig själva och går in helt i sin mamma/pappa/vuxenroll och blir lika tråkiga som en lerpöl har jag inget till övers för, inte ett jävla dugg..
Det gäller ju inte bara dom som fått barn, det räcker ju att vissa skaffar sig en partner, och VIPS så är dom så där äckligt mogna att man ryser bara man tänker på det.. Nej, sånt gillar vi inte..
Heller inte dom som verkar sitta ihop med sin partner.. Det finns för många av den sorten, och hur kul är det att prata med tex. en tjejkompis man tex. inte pratat med på länge, och så ska hennes partner sitta och prata med henne under HELA vårat samtal, och hon har inte råg i ryggen att be fanskapen hålla käften..!!
Fan nåt av det VÄRSTA jag vet, det är när man pratar i telefon, och så ska nån annan idiot hålla på och prata med en samtidigt.. Det är en sak om det är något viktigt, men annars kan man fan vänta..
Hur som helst, den här tjej kompisen dårå, som har en sån jobbig partner, hon brukar oftast vara likadan själv när han pratar i telefon, och jag undrar om det är så att det smittar av sig på den andra, eller var det a match made in heaven..?





Så till alla idioter av alla dess slag där ute..:



Kommentarer
Postat av: Syster

Tack kära syster :)

2010-02-27 @ 20:46:53
URL: http://belleles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0