Back on track..

Då har jul och nyår passerat, väldigt skönt att ha allt det där överstökat så man inte behöver bry sig på ett år..
Julen spenderade jag med pappa, det var bara vi två och det var skönt.. Lagade lite mat och satt mest och degade i soffan, stackars pappa var så trött..

Innan jul bar det av till Norrtälje för att träffa släkten, men jag blev hemma eftersom någon kommit på en eminent idé att gå på julbord, såklart.. Och eftersom jag inte äter ute så var det bara för mig att stanna hemma, väldigt trist eftersom vi inte träffas hela släkten så där överdrivet ofta.. Anette som har problematik som jag följde heller inte med, och jag önskar att jag visste innan att hon inte skulle med, då hade jag åkt med, för då hade hon och jag kunnat stanna kvar tillsammans hemma, så slapp vi bägge två sitta själva på varsitt håll.. Plus att jag ville ju verkligen träffa Tomas och Anette, men lyckligtvis kom dom under julhelgen =)

Så började nyårsafton närma sig och det bar av hem till gubben.. Självklart startade inte bilen, suck, men som tur var Simone hemma och kunde ge mig starthjälp.. Min bil som startat i ur och skur, så typiskt att den vägrade då, men med lite hjälp kickade den igång och sen har den skött sig =)
Nyårsafton blev lugn, vi åt god mat och gick och la oss klockan 10 på kvällen.. Jag vaknade till vid 12 då det small en del, men somnade snabbt om.. Dagen efter åkte gubben och jobbade, så jag hade ett dygn för mig själv..
Fasiken vad jag hade bävat för att åka dit till kylan, för det kändes som ett hell att hålla på och elda och dona när det var så satans kallt, men det var inte alls jobbigt eller drygt den här gången.. Det var så kallt ute att det inte blev rått inne, och jag behövde inte tokelda som jag annars måste göra för inte frysa..

På julaftons kvällen så dog ju internet ute hos gubben, och det har ännu inte kommit igång.. bredbandsbolaget har problem med ngn station eller vad man ska kalla det, och dom får alltså inte tag i sin underleverantör för att åtgärda felet.. Hur fasiken kan man inte få tag i en underleverantör på TRETTON dagar..?
Låter som om det är en privatperson som bara skiter i att svara i telefonen för att slippa göra något, vansinne..
Så jag hoppas att BBB kompenserar det där riktigt ordentligt, för man vill ju inte betala en krona för en tjänst som inte funkar på så länge.. Och tänk vad tråkigt det blir ute på landet när man inte har internet, när man är så van.. Det är för kallt vissa dagar för att vara utomhus, ingenting går på tv, man har ingen film att se, no nothing.. Vad gör man då..? Jo man får roa sig själv genom att bygga gubbar av stearin, skuggteater, dunka huvudet i väggen, rycka av alla hårstårn från skallen, ja, typ såna aktiviteter, inte så roligt..

Nu så har kylan slagit till här oxå, -22 grader var det när jag gick upp i morse, men den här kylan känns helt annorlunda än den i dalarna.. Det här känns kallare och verkligen biter på ett vis, och på ett annat känns det inte alls kallare, det är märkligt det där.. Det här möttes jag av imorse, det hade frysit på innsidan av ytterdörren, ja ytterdörren här har en sån låsgrej på insidan, så det är inte fejk =P




Gubben ringde just, om jag inte missminner mig så är det -33 grader där, fy satan vad kallt..!! Tycker synd om honom, han ska till jobbet idag, men ingen av bilarna startar =(  Lilla Snutte..


Jag har iaf blivit ägare till en systemkamera, önskade mig bara pengar i julklapp för att jag verkligen ville ha en kamera, och så fick jag pengar av alla jag önskat mig, så jag fick mig en kamera =) Jag och pappa åkte in på juldagen och köpte, och jag är så OTROLIGT nöjd, jäklar vilken skillnad det är på digital och systemkamera, går inte ens att beskriva..
Sen har jag ju fått massa andra skit bra grejer i julklapp, man blir aldrig för gammal för att ge och få =)

Kommentarer
Postat av: chockox

cool uppdatera med en massa fina bilder då jänta o håret måste ses med hehe..

god fortsättning förresten....

2010-01-07 @ 19:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0