Fin besök har man haft..

I fredags kom ju min kära syster hit, med Walter och Emelie.. Mamma ringde på förmiddagen och meddelade att hon oxå kommer.. Vi hade jätte trevligt, synd bara att mamma drog så snabbt och inte stannade på middag..
Tack Jelena för klapparna =)

Extra var ju helt salig i ungarna, dock lyckades hon väl ha omkull Emelie och skrämde henne lite när hon ville bli närgången och kramas så som hon gör med vuxna, men det gick bra ändå, hon är ju försiktig med dom små, men inte så försiktig som man kanske önskat..
På kvällen efter att alla åkt hem och hon fått sin middag så somnade hon och sov så hårt, hon blev helt utmattad av allt folk, skönt det =)

Och under helgen så kom en lös hund ute som Extra inte alls gillade, tur att det inte hände något, det hade min plånbok INTE tyckt om.. Snorungen som hade hunden sa ngt om att den kom lös, men det tror jag ju så mycket jag vill på, dessutom bad hon banne mig inte om ursäkt heller.. Det finns fullt av såna jävla muppar..
Det retar mig eftersom man inte får ha hundar lösa hur som helst, och att då släppa en hund lös som INTE lyssnar på inkallning är ju inte vidare smart.. Jag vill ju inte ha munkorg på Extra så fort vi går ut bara för att andra ska kunna gå i bostadsområden med sina olydiga hundar okopplade..
Nej händer det igen så får jag prata med kommunen, då borde gå ut med information till alla hushållen, det kan väl inte vara så jävla svårt tycker man.. Och skaffa en satans rastgård borde dom oxå göra, så slipper folk släppa sina hundar lösa för att leka på forbollsplanen som ligger precis vid bostadsområdet, bredvid en skola och en gångväg där MÅNGA hundägare går med sina hundar, och alla dom hundarna kanske inte är så sockersöta och snälla och uppskattar att dom olydiga skithundarna som släpps på fotbollsplanen springer fram till dom..

Det finns en tjej som har en storpudel, jag vet inte hur hon gör NU, men förr släppte hon den hunden lite här och där.. Den var inte aggressiv eller så vad jag vet, men den var så fruktansvärt olydig och sprang fram till hundar och skällde och hade sig.. Då var det kul att bo 50 meter ifrån henne, det var en mardröm att gå ut med Klirre om hon hade sin hund ute, för man visste aldrig om den var lös eller ej.. Nu hände ju aldrig någonting, men ändå, man fick ju gå på helspänn.. Samma med en idiot som hade två dvärgpudlar i porten bredvid som ALLTID var lösa och sprang vind för våg.. Jag sa till henne att hon nog ska koppla sina hundar för min (Klirre) gillar inte andra hundar och springer dom fram till honom så händer en olycka.. Då menade hon att det gör ingenting, springer dom fram till honom, och han biter, ja då har dom lärt sig en läxa och gör inte om det igen..
Nej klart som fan att dom inte gör om det då han hade knäckt dom där små lurvtussarna på mitten.. Men hon förstod inte det och fortsatte ha sina hundar lösa.. Dock blev dom skrämda av Klirre då han alltid skrek som en stucken gris när han såg dom, och ägaren fick småpanik och försökte ropa in sina hundar, kanske kände dom att den ska man inte gå fram till, vad vet jag..
Det vart hur som helst inget olyckligt slut i den berättelsen iaf, som tur är =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0