R.I.P Frank..

Värmeböljan fortsätter, vi smälter nästan bort i värmen.. Hur man har klarat sig hela livet utan en pool är ju för mig en gåta.. Här hoppar man i poolen när man blir varm, och det är ingen sån där "låtsaspool" som man plockar ner på vintern =)
Idag är det dock molnigt, och jag hoppas på regn, men SMHI hade ju lovat strålande sol till kvällningen, attans skit oxå..

Här om kvällen grillade vi några stycken och satt och snackade skit, så hade vi en fladdermus som klättrade på tegelfasaden.. Av nån anledning trillade den ner på marken, och vi skulle hjälpa den tillbaka upp på väggen.. Dom har nämligen sitt bo på vinden, så det fan kryllar av dom =/  Bara dom inte kommer in i huset så är jag nöjd..
Hur som helst, Fladdermusen Frank trillade ner fler ggr, i rabatten, och jag hjälpte honom upp på väggen ett par ggr.. Han visste nog inte riktigt vart han skulle..

Igår var det samma visa igen, säkert Frank igen som inte fattade vart han skulle.. Jag hjälpte honom igen ut till väggen.. Efter en stund skulle jag öppna ett skåp i hallen, och när jag sen stänger igen så ser jag Frank (som jag tror det var) ligga där i hörnet, som om jag föst undan honom med skåpsdörren.. Fan då sved det till i hjärtat vill jag lova.. Pappa fick ta ut honom, och vi såg att han skadat benet (förmodligen brutit det), han kunde inte riktigt krypa normalt.. Varken jag eller pappa kunde ha ihjäl honom, vi är för blödiga, så Jenni fick ställa upp.. Nu är ju hon blödig hon med, och i de flesta avseenden (gällande djur) mer än mig, men fan, så små djur, fladdermusar och småfåglar, jag blir för blödig fan.. Iaf, hon fixade det.. Jag la Frank mellan två tidningar, sen fick hon drämma till med en planka, han dog på en gång.. Han hade nog inte överlevt.. För var det Frank, så hittade han aldrig boet, och dessutom tror jag inte han kunde flyga, han bara kröp, och på det ett skadat ben, nej då var det bättre att han fick dö, så slapp han lida mer..

Och allt detta hände mitt på dagen och på kvällen, INNAN solen ens försvunnit.. Och så vitt jag vet så visar sig fladdermöss inte ute annat än på natten, då dom jagar.. Så att Frank fick dö var nog snällt mot honom, även fast jag plågas av det.. =(



Han var iaf söt, Fladdermusen Frank..



Han har spindelväv i nyllet, det är inte rabiesfradga =P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0