Stackars Lilla Tippan..

Nu har sommaren kommit igång känns det som.. Perfekt =)

Syster och Lionel var över i helgen, badade i poolen, grillade god mat, åt glass och smultron som jag plockat på tomten, Mycket gott.. Så sov dom över oxå, Mycket trevligt.. Vart en god frukost dagen efter med frallor som jag på morgonen drog och handlade på ica.. Det var många många år sedan jag vågade mig på att köpa såna frallor, och gott var det banne mig =)  Kanske vardagsmat för andra, men för mig var det ngt speciellt, hehe..

I måndags morse, när jag skulle ta ut Tipsy ur hundgården och motionera henne såg jag att halva ansiktet var svullet på henne.. Direkt började jag tänka på getingstick, för vi har rätt mycket getingar här..
Ringde veterinären och fick en tid en timme senare..
Brummade dit och Tipsy undersöktes, rakades på kinden och fixades med.. Jätte duktig var hon hela tiden..
Getingstick kom vi först fram till, men sen togs det tillbaka, för blodprovet visade en inflammation alt. infektion..
Så kortison skulle hon inte ha, utan bara antibiotika.. Jag märkte att hon inte alls var sig själv.. I vanliga fall så står hon upp, till fan in i det sista, men hon la sig ner flera ggr hos veterinären.. Det var en varningklocka..
Det slutade iaf med att hon fick läggas in under dagen för dropp och smärtstillande..

Åkte hem och inväntade tiden att plocka upp na igen.. Då mådde hon bättre.. =)
Var seg och la sig på golvet, men piggare ändå.. Svullnaden hade givit med sig, hjärt rytmen var normal, febern hade gått ner.. Hemma så läste jag massor om ormbett och getingstick, och nu är jag helt övertygad att det var ngt sånt, även fast man inte ser ngt märke eller nånting.. En infektion från ett 1 vecka gammalt pyttesår som exploderar och sväller över natten, come on.. Nej, veterinären hade fel den här gången.. Synd att jag inte fick min ordinarie veterinär, men man kan väl inte välja och vraka när man får en akut tid..

Så, ingen hundgård på ett tag, burvila (10 dagar - 2 veckor), BARA röra sig när hon ska ut och kissa/bajsa, antibiotika 10 dagar, återbesök med fler blodprov.. Ja, ibland är det SKITkul att ha djur.. haha..
Hon mår mycket bättre nu iaf, och svullnaden är nästan helt borta.. =)
Tacka faan för att man har byrackorna försäkrade..




Snyggot, har hamstrat en apelsin kanske? =)



Nu ska jag sitta här och vänta och rulla tummarna tills min kära syster och Lionel kommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0