Nu är det trubbel i paradiset, igen..

Poolen "gick sönder" förra veckan, men nu i några dagar har den skött sig fint, tills idag.. Vi dammsög poolen, tydligen var vatten nivån för låg, så när pappa körde igång systemet igen så verkligen FORSADE det ut vatten vid skimmern, eller insuget kanske man säger.. Efter det gick hela systemet torrt, alla rör och pumpen var tömt på vatten, mer eller mindre.. Så vi satt i flera timmar och fyllde på vatten i rören, med en jävla slangjävel.. Men vi gav upp för dagen sen, vi får se om vi får ordning på det imorgon..
Rolig sluträkning vi lär få sen, kändes som vi tömde hela Bålsta på vatten..
Jag som hade tänkt hälsa på faster idag, ta en fika och snacka lite skit, men icke.. SÅ du vet det Titti, detta var skälet till varför jag tillochmed glömde höra av mig, det var stressigt och så.. =/


Dagen började bra iaf, jag och pappa skulle ta en sväng på motorcykeln.. Men redan där började dagens problem, fast det slutade bra iaf.. Batteriet var urladdat, tålamodet fanns inte att ladda upp det så den startade, så jag puttade pappa och hojen ner för infarten, som tur var är det ju nedförsbacke när man ska ut.. Hojen gick igång =) Men sen funkade ju inte hastighetsmätaren istället, såklart.. haha.. Men det gick bra ändå..
Aningen drygt att sitta bakpå dock, träsmak i arslet och en ryggplatta som bara gled runt.. Ryggplattan satt i jackan, som var x antal nr för stor.. Hade vi dragit omkull hade jag nog glidit ur jackan, eller iaf hade jackan och ryggplattan förflyttat sig och kanske skyddat mina revben istället.. haha..  Men det var ändå en bra start på dagen, inte så varmt (som det var resten av dagen) och rätt lite trafik.. Tummen upp för det =)

Sen packade vi upp några gamla kartonger.. Pappa hade en servis som han fått när han fyllde 30, en kaffeservis.. och igår hade han sagt att jag får den av honom, såklart sa jag Nej, för den är så fuuuul, och inte tusan skulle väl jag använda mig av det där heller..!! Dumt av mig att tacka nej, den kostar runt 6000:-
Men den ska säljas, så kanske får man en del av kakan ;)
Sen hitta vi lite annat krafs värt en del som ska säljas.. Kanske blir bra ändå =)

Hundgården är klar, och Tipsy har flyttat ut, iaf på dagtid, hon får fortfarande sova inne, tills hon vänjer sig helt (vet inte hur tåliga grannarna är).. Men det är skönt att slippa rasta bägge två flera ggr om dagen, hennes skit går jag bara in och plockar upp.. Det hon inte äter upp då dvs.. För sånt äckel är hon, äter sitt och alla andras bajs.. Nasty  =/

Upp tidigt imorn, ADD utredning, wiiiiee.. =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0