Är det så här..

..att vara vuxen..? Att sötebrödsdagarna är slut, nu får man inte frukost på sängen mer när man fyller år, det är bara att koka sin jäkla gröt själv..!! =)

Jag minns när jag var liten, då var det frukost på sängen, varje år.. The och macka (oftast) och en smarrig bakelse.. Tyvärr hade jag oturen att nästan varje år få en semla, det är ju semelperiod när jag fyller, så semlor står inte så högt i kurs länge må jag säga.. Men själva tanken var ju godare än semlan, och tur är väl det =)
Syrran och jag fick oftast frukost på sängen bägge två när en av oss fyllde år, men bara den som fyllde fick en bakelse, lite rättvisa ska det minsan vara för födelsedags barnet..

Det bästa var dock paketen, inte just vad som låg i, men spänningen att öppna dom (oftast) fint inslagna paketen.. Man rev och slet och hann nästan inte kolla vad det var förns man var i full färd att riva upp ett nytt, och så fortsatte det.. Så kan man ju inte göra nu när man är vuxen, men GUD vad jag älskar att öppna paket, det är ju så nervpirrande =)

Bästa var ju ändå i min familj när man fyllde 15, den magiska åldern, då fick man minsan en liten flaska "champagne" på frukostbrickan, det var vuxet och tufft, då jävlar växte man några centimeter till bara för den sakens skull.. Det var ju inte så att man fick dricka upp den på morgonen, men man fick den ändå, fri att dricka senare på dagen..
Jag har dock aldrig hört att det går till så i andra familjer, att dom får en liten flaska med alkohol på 15 års dagen, kanske bara var vår familj (löjliga familjen) som hade det som tradition.. Inte banne mig tackade man nej iaf =)


Idag kommer syster med familj, mamma, Bosse, faster och Jenni, och jag bakade ack så goda, men fula och misslyckade muffins igår, tur att man har annat att bjuda på oxå, trots att dom smakar gott.. haha..

Jag vet inte vad som gick fel, muffinsarna med dumle och toblerone i växte ingenting, dumlen "exploderade", tobleronen brändes i botten, men de neutrala muffinsarna växte minsan som dom skulle.. Dumma satans varmluftsugn..!! Hade såna problem hemma i dalarna förut oxå när jag gjorde dumle muffins, trodde att det var just den ugnen det var fel på, men ack så fel jag hade, nu vet jag att jag inte ska baka mer i varmluftsugn, Me No Like..!!

Kommentarer
Postat av: Din svåger

Tack för en trevlig dag!

Tänkte bara flika in lite med att vi kör stenhårt med frukost på sängen på vår sida. Åldern spelar ingen roll =) Man är bara så gammal som man känner sig! Jag själv pendlar ständigt mellan 9 och 90 ;)

2010-03-13 @ 21:03:56
URL: http://pulvermannen.blogg.se/
Postat av: Madness

Tack själva för att ni kom =) Var kul att äntligen få se det lilla knytet.. <3



Det är bra att ni håller traditionen vid liv.. =)

Gubben brukar ju säga att han vill ge mig frukost på sängen när jag fyller, men eftersom jag är lite petig med maten så låter han mig fixa det på egen hand, vilket iofs är omtänksamt, och bra.. Så han har iaf tänkt tanken med frukost på sängen, och bara DET är guld värt.. Men här hemma hos pappa är det minsann inga såna traditioner, inte ens när jag var liten, finnar kanske helt enkelt inte gör sånt.. haha



Nästa gång kommer vi till er =)

2010-03-14 @ 09:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0