Efter snöstorm kommer solsken..

Och visst tusan stämmer det, för imorse när jag gick upp så var det blå himmel och strålande sol.. Nu har dock molnen dragit in, och solen är borta, och med min tur, eller man kan kalla det otur, så kommer det börja snöa idag igen..

Ovädret igår var hemskt, det var djupa drivor överallt och inte plogat på gångvägarna, det piskade i ansiktet och ibland gick det inte att andas..
Tack vare en mindre begåvad person (det var den snälla versionen) , så fick jag då ner till kommunhuset i snöstormen..!! Vanligtvis tar det kanske 10 minuter, max att gå, men igår tog det betydligt längre tid, pga av vädret..
Dom hade ju plogat stora vägen, och jag orkade inte skotta utfarten för att ta bilen, heller visste jag inte hur mycket det var, och jag orkade inte ens gå ner och bedömma.. Men eftersom både Simone och pappa kom både ut och in med sina bilar så borde jag gjort det med min oxå, haha.. Attans att man inte kollade upp det innan.. =)
Men hur som helst, jag var nära att krocka med flera som var ut i det trevliga vädret, det gick ju inte att titta rakt fram, så jag fick gå med huvudet böjt och blicken ner i backen..

Eftersom jag ändå hade tagit mig ner dig så passade jag på att gå på Ica och handla.. Köpte det jag behövde och tog scanner pickadollen till kassan, lämnar fram den till personalen och får en MYCKET skeptisk blick och frågan "Har det gått bra?"  Ärlig som jag är så svarade jag ju såklart att "jodå, det har gått så bra så".. Jag drar ica-kortet, och ta mig fan så får jag en avstämning.. haha.. Känns inte direkt som slumpen den där gången..
Jag langade upp allt jag hade i påsen på bandet, och när allt är betalat och klart och kvittot kommer så tittar hon lite besviket på mig och säger att det stämde bra.. haha, hade lixom inte räknat med ngt annat om man säger så..

Sen var det bara att kriga sig hemåt igen, och förbanna den personen som tvingat mig ut i stormen..
Väl hemma blev det inte så mycket vila, då skulle ca 2 decimeter snö skottas.. Så jag började klä om så jag kunde skotta vid infarten innan pappa kom hem, så han slapp köra in i stenen IGEN för att jag inte tänkte på att skotta.. Var inte mitt fel egentligen, men jag känner mig skyldig att pappas bil gick lite sönder för att jag inte såg att det behövde skottas där nere den dagen.. Hur som helst, höll precis på att snöra på mig skorna när pappa kom hem, vilket var bra ändå, för det var MYCKET att skotta, så jag slapp ta det själv.. Snöslungan funkade inte så där super bra igår, det var för moddigt under snön som hade kommit.. =/


Faster hörde av sig och talade om att hon inte skulle komma på aerobics passet pga väglaget, typ, så jag körde på stenhårt för oss båda två.. Jag svettades som aldrig förr, jisses, har aldrig varit med om värre.. Men skönt var det, jävlar vilken genomkörare det blev =)
Resten av kvällen gick till att äta, slappa och göra absolut nada, typ.. Synd bara att jag var så trött redan strax efter klockan 8 på kvällen, och så tidigt kan man inte lägga sig när ena byrackan preciiis fått mat och druckit massa vatten.. Jo men dom får mat båda två, bara det att den ena hade fått tidigare eftersom hon befann sig hos Jenni då.. Så, uträtt..


Se på FAAN säger jag bara, kikade ut genom fönstret nu, och vad fan ser man..? Jo, det SNÖAR..!!
Givetvis har det börja blåsa som bara den oxå.. Fan, jag som hade tänkt ut och promenera, idag igen, men det sket sig rätt duktigt..


Nu ska jag gå och dra ngt gammalt över mig.. =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0