Konstigt väder..

Vaknade idag igen upp till en dag med solsken, eftersom jag inte kunnat promenera med Tippan på ett par dagar så såg jag fram emot att idag minsan, idag skulle det bli av.. Men tji fick jag, molnen drog in och det började snöa, väldigt lite iofs, men blåsten var den som hindrade mig.. Kalla vindar och Johanna går inte ihop..
Fick nöja mig med att stå och se på när byrackan roade sig själv med sin boll på tomten, för hon måste ju få röra på sig.. Tjurig och på aningen dåligt humör så gav jag upp efter ca 30 min och gick in.. Tjurade lite för mig själv och kom på att jag måste hämta posten..

Sagt och gjort, och det gjorde fan min dag.. I brevlådan låg ett brev till mig, från försäkringskassan.. Det måste vara mitt beslut om aktivitetsersättningen, men nej, inte kan det gå så fort, dom fick ju inte in in mitt sjukintyg från läkaren för mer än typ 11 dagar sedan.. Men jo då, min underbara handläggare hade snabbat på det hela så det tog dom 4 dagar från att alla papper va inne tills att dom gjorde beslutet.. Och som jag hade hoppats så fick jag förlängning på två år.. Som sagt, det gjorde mig dag, och nu kan jag släppa ett huvudbry iaf =)

Ska fan skicka en blomma eller nåt till min handläggare, fy fan vilken jäkla klippa hon är.. Inte bara det att hon snabbade på allt (som egentligen tar flera månader) men hon är så sympatisk och fruktansvärt snäll och trevlig.. Tänk om min förra va så där bra, då hade jag sluppit vänta i SEX! månader för att hon ska kläcka ur sig och fråga hur länge jag gör anspråk på.. Idiot.. Tur man fick retroaktiv utbetalning på ett rätt gott belopp =)

Nu väntar jag bara på bostadstillägget, och det är fan lika nervöst där, för det rör ju sg om några tusen varje månad.. Men vi får hoppas på det bästa =)



Dags att svulla lunch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0