plågsamt..

Ja, plågsamt! Så var det att ligga 1½ timme i tandläkarstolen igår.. Fy fan, det var HEMSKT.. Men jag klarade mig igenom det utan lugnande iaf.. Fick bara panik en gång, så det var ju bra.. Men jävlar vad dom fick bedöva, först två vanliga smärtsamma sprutor i käken, den använde dom wanden ett par ggr runt om tandfan, men det hjälpte heller inte, så dom fick köra ner wanden rätt ner i tanffan, och sen var smärtan borta.. =) Det var skönt iaf..
Men så skulle ju ett "paraply" på, det var en redig plåga, det värsta är att dom ska göra samma grej nästa gång för ena kanalen i roten är förkalkad eftersom tanden var trasig så länge.. Så det ser vi fram emot, eller INTE..!!

Igår höll jag ju på att skämmas arslet av mig.. Fick hundmöte med Extra, och jag vet inte vad som flugit i henne, hon vart fan mer rabiat än vanligt.. Skrek och härjade och försökte kasta sig i kopplet.. Det var en trång jävla gångväg med höga snövallar på sidorna, så jag kunde inte gå åt sidan.. Fick snällt stå där och skämmas när den andra hunden, nån pitblandning, gick förbi.. Att försöka få kontakt med Extra då är dödfött, så ja, jag försöker inte ens längre..
Jag har skaffat en nosgrimma, för att undvika såna jävla grejer, men den måste köras in innan jag vågar lita på att hon inte sliter av sig den, sen måste jag skaffa ett koppel så jag knäppa i grimman OCH i halsbandet, ifall hon lirkar sig ut grimman vid hundmöte.. skulle bli en aning pinsamt, och smärtsamt då..
Fan, aldrig mer APBT kan jag säga, aldrig aldrig mer, hon är min sista..


Idag börjar min terapi, så dit ska jag sticka nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0