Kakbak..

Igår var det dags att fixa med årets första julbak, Pepparkakorna..
Dom blev inte så goda allihopa, för den där degen är lurig, vissa plåtar fick man låta stå tills dom blev lite brända för att bli hårda, och vissa blev mjuka och riktigt äckliga..
Men jag lyckades få till ett par stycken bra och riktigt goda peppisar.. =)

Sen skulle ju kristyren på, och jag kan säga att det är inte min starka sida, så nå vidare snyggt blev det inte, men å andra sidan spelar det ingen som helst roll, för dom ska ju inte säljas, som tur är..
Pipen på kristyren var så stor, så det mesta blev bara smetigt, och fult helt enkelt.. Men det var smidit att köpa en tub..

Vi hade bara dom här klassiska formarna hemma, så jag stal Jennis formar så jag fick lite mer variation på kakorna.. men dom var inte så bra, för mycket små detaljer som gjorde att dom gick sönder när man försökte få upp dom på plåten, men en del gick ju att lappa ihop bra, så man hade inte gjort allt helt i onödan =)














Såklart att Extra skulle få en egen pepparkaka =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0