Sköt du ditt eget..

Jag  har tänkt på en sak, som retar mig en aning faktiskt.
Man får inte vara bitter.. Nej ty det är fel, ungefär som om det vore en synd.. Jag är väldigt bitter, och jag trivs faktiskt bra med det, men det är visst inte okej..
Då undrar jag, vad är det som sticker så smärtsamt i andras ögon att jag är en bitter jävel..? För det skadar ju ingen annan..

Visst kan det vara väldigt tråkigt att lyssna på en bitterfitta som konstant maler på om hur dåligt allting är, men en sån bitterfitta är inte jag.. Jag portionerar ut min bitterhet i lagoma doser, men ändå sticker det i ögonen på en del..
Jag är ju inte negativ och bitter hela tiden, livet har ju faktiskt sina ljusa stunder oxå, men jag som stöter på motgång efter motgång har rätt att vara bitter, och jag måste få uttrycka det precis som alla klämkäcka människor som kvittrar och dansar fram i livet..
Men har man en klagan på tungan gör man bäst i att svälja den omedelbums, för gud nåde om man är missnöjd..
Och varför ska det behöva vara så..? Varför ska alla behöva vara glada hela tiden..? varförfår man inte gå sin egen väg och vara sig själv..?

Det är som om man måste passa in i en mall, och innanför ramarna i den mallen så existerar inte negativitet, är det bättre att man drar på sig sin falska mask och sväljer sin bitterhet så att den sen äter upp en innifrån..?

Nej tack..!! jag är bitter, det är sån jag är, och den det inte passar för, den behöver heller inte prata med mig, eller vistas i min närhet.. Det är ett problem som är enkelt och smärtfritt att lösa, jag tvingar mig inte på folk och matar dom med min bitterhet..
Sköt dig själv och skit i mitt liv, det blir bäst så, för alla det berör..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0