Fika i Västerås..

jag vet inte om jag har så stor framgång med Tippan och boxen.. Det är svårt att säga om hon ligger i boxen efterom hon hör mig när jag kommer ut, och möter mig vid ingången till hundgården..
Någon gång ibland lyckas man smyga, men det är svårt nu, hon hör när man trampar på dom torra löven =/

Natten till idag fick hon sova inne, och lär väl få göra det idag oxå.. Jag trixar och grejar för att hon ska gilla boxen, och det går liiiite framåt.. Idag tjorvade jag in henne i boxen, och satt för, så hon skulle känna och förstå hur varmt och skönt det är där, och det gick bra.. hon var dör inne ganska länge.. Men så fort hon kunde gå ut, då gjorde hon det, snabbt.. Sen  puttade jag in henne igen, och gav henne en godis, så gjorde jag några ggr, så hon lärde sig att hoppar hon in i boxen, då får hon en godbit.. Efter en stund lärde hon sig tom. att jag bara gav en godis om jag HÖLL godisen i handen innan hon hoppade in.. Så hon slutade hoppa in om jag inte höll någon godis.. Byracka..

Men skam den som ger sig, jag tragglar vidare helt enkelt..


Igår var jag och pappa över till syster och svåger, Walter har fyllt år så vi åkte och fikade lite.. Det var trevligt som alltid att träffa västeråsmupparna.. =)
Jag mår så dåligt när all uppmärksamhet går till Lionel hela tiden, och det har ju varit Walters födelsedag, så det var faktiskt rätt skönt att Lionel mest låg och sov så Walter fick det mesta uppmärksamheten..
Vi ritade tillsammans jag och Walter, tror han ville göra det med mig själv, men efter ett tag kom alla partypoopers och förstörde ;)  Men vi fick lite tid själva iaf.. Måste börja vara mer rättvis, lika mkt tid/uppmärksamhet till alla, eller kanske inte Emelie, hon vill ju oftast inte ens låtsas om en, haha =P fast hon var väldigt pratig med mig igår när Christian inte var i närheten, det var första gången..
Det kanske börjar släppa lite mer nu när man faktiskt förstår henne bättre..? Eller nåt..

Tydligen ser jag ut som en kille för Emelie.. Vi satt och bläddrade i en leksakstidning, och varje liten kille eller karl som var på bild så sa hon att det var jag, jag fick aldrig vara en av tjejerna på bilderna.. Jo en mulatt tjej på 5 år kanske, men det vart inte bättre än så, hahaha.. barn alltså =)

Nu är det dags att göra natt, äntligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0