Operation i natt..

Det är jävligt schysst när hundmat ser ut så här..



 

 

Tippan är förövrigt en rätt borrad hund.. Gissa vem som INTE sovit i den pimpade boxen inatt..?


Jag gick ut sent igår kväll och krånglade in henne där, eftersom att hon är en feg krake, men hon skyndade sig ut igen.. Men jag tänkte att blir det tillräckligt kallt så är det ju givet att hon lägger sig där, där det är varmt och skönt.. men icke, dumheten vann lixom..


När jag står och kikar på henne genom fönstret till lekstugan, så ser jag att hon stoppar in huvudet i boxen, men that´s it.. Så jag vet att hon egentligen VILL gå in där, men inte vågar..
Med tanke på att det är minus på nätterna så borde hon fatta bättre, men nej då, hon är stupid..!!


Jag kan ju inte dadda henne heller, hon måste ju förstå själv.. jag har ju ändå visat henne en gång.. Under tiden får hon väl ligga i lekstugan då, rätt på golvet, det blir lite kyligt, men inte så kallt ändå, för hon känns inte kall.. Och tur nog så har hon en ganska hög temp, lite över det normala hos hundar, så det hjälper ju henne.. Plus att hon har tjock och "lång" päls.. Så det går ju ingen nöd på henne, är ju bara jag som ojar mig över det, haha..


Jaja, det får ta sin tid, för så länge hon håller sig varm så behöver jag inte oroa mig..


Igår, precis innan läggdags när jag skulle krångla in henne i boxen så hade jag av en nagel, så där skiiit långt in i den köttiga delen av fingret.. De flesta tjejer med långa naglar kan bäst relatera till det, och det gör sjukt ONT..!! Så jag fick börja krångla med plåster och skit sent på kvällen, och trots att jag försökte vara så tyst som möjligt så räckte det inte hela vägen, jag var ju tvungen att tappa saker och springa upp och ner i trappan ett par ggr för att hitta alla saker jag behövde när jag skulle "operera" på mig själv..


Som tur är så gör det inte lika ont i dag, men det ömmar så fort jag kommer åt något med just det fingret.. och snyggt är det inte heller, 9 långa naglar, och en obefintlig, blir till att fila ner dom 9 mkt längre ännormalt så man inte ser ut som ett freak.. Som det egentligen borde vara ett problem, haha, men jag störs av det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0