Pest eller kolera..?

Det är inte alls så mysigt med hundar som man egentligen inbillar sig, iaf inte när man är allergisk men inte fattar att låta bli att vara i närheten.. I några dagar nu har jag haft konstant kliig hals, kliiga ögon, rinnig och/eller täppt näsa, kliigt ansikte osv osv, men ändå så kan jag inte låta bli när hon utnyttjar den oanade kraften mot mig..
Man kan inte låta bli att tycka liiite synd om och klia lite bakom örat, och massera lite lätt när hon lägger huvudet i knäet på en och rycker lite grann av smärta..
Det står mig dock dyrt, det blir en plåga att somna till natten, och när jag tänker efter, är det egentligen så himla värt det..? Njä, egentligen inte, för ögonen gör ont av all klåda, allergimedicinen biter inte alls som den borde, allergin blir värre och värre..

Nu finns det som tur är vissa individer som jag tål bättre än andra, dom är FÅ, men dom finns..
Extra är jag allergisk mot, inte överdivet, men jag ser till att hålla lite avstånd och inte gulla så mkt, och se till att inte bli slickad på armar och ansikte, då går det ann, men de flesta behöver jag inte ens ta i för att bli dålig av.. Allergenerna finns i luften och det sprids överallt, och jag blir dålig..
Det är bara så otroligt jobbigt med dom i boxarna, det sprids lixom upp i huset..=/

Jag hade tänkt att gå och lägga mig tidigt idag, men den tanken kan jag nog begrava, för det går inte att sova med smärtande, bultande ögon som kliar och rinner, men känns torra som en öken på samma gång..
Med varje blinkning kommer sandpappers känslan.
Det gör ont att ha ögonen öppna, men det gör lika ont att stänga dom, det är ungefär som att välja mellan pest eller kolera, och vilket är då det bästa alternativet..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0