Pimp my frysbox..

Nu perkele börjar hundhuset bli som det ska.. Tippan har haft sin "koja" inne i lekstugan, och det var inte vinterbonat, så jag och pappa har slitit (eller jag har slitit, det såg inte lika jobbigt ut för pappa) nu i två dagar med att ge henne mer värme..

Pappa fixade en frysbox från tippen, så väl hemma med den gjorde vi ett ingångshål i den, det var gårdagens slit, idag pimpade jag insidan.. En frysbox är väl egentligen det bästa man kan ha som hundhus, det är så jäkla bra isolerat, men väggarna inuti känns lite kyliga, som vilka väggar som helst egentligen, men jag ville inte att Tippan ska behöva ligga med ryggen mot ngt kallt, trots att hon har spån i, så jag klädde/pimpade insidan med en rosa/röd filt.. Det blev en klar förbättring, och det blev så himla fint =)

Nu vet jag inte om hon gått in och lagt sig där, men två timmar efter hon fått det nya så hade hon inte lagt sig där iaf.. Hon går nog in när det blir kallt för henne att sitta och uggla i lekstugan som är svinkall och oisolerad.. Hon är aningen korkad med nya grejer den där damen, hon måste få göra allt i sin egen takt.. =)


Så här var det, före jag pimpade väggarna..




Efter:



Snacka om att byrackan får det myyysigt och fiiint.. Bortskämd trots att hon bor i hundgård, det är fan fint det.. =)


Så tack vare dåligt med sömn i två veckor, en massa skit och dödsfall och ja, massa grejs så är jag förbannat trött och orkar inte skriva om det andra jag hade tänkt, det får bli en annan dag, så Jelena, hundmats bilderna kommer upp nästa gång, eller så.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0