Happy happy joy joy..

För ovanlighetens skull är jag på ovanligt bra humör idag.. Det brukar ju inte hålla i sig vidare länge, men man får suga i sig så gott det går under tiden.. =)

Men det blir inget positivt inlägg för det, för jag, Fröken Minuspol, måste ju alltid klaga.. That´s my thing lixom =)

Så, here goes.. Mina fiskar dör, dom är elaka med varandra, min nya UR snygga kampfisk Sten är otroligt tråkig, hundarna är dryga, Tippan har ett mystiskt sår på ryggen, det regnar, det blåser, solen försvann lika fort som den kom, jag har säkert en miljon saker att göra osv osv..

Igår tog det mig nästan 3 (tre!) timmar att göra rent akvariet.. Ut med allt vatten, ut med allt grus, ut med all dekor, ja RUBBET, tvättade ALLT..! Under tiden jag gjorde rent så bestämde sig min snyggaste scalare för att dö, tack för den.. En ganska fin platy bestämde sig ungefär samtidigt att den skulle ta sitt liv, så den hoppade ut på golvet, tack för den.. Dock hann jag rädda den.. Men väl i akvariet igen så bestämde den sig för ett nytt självmodrsförsök och la sig bakom pumpen.. Need I say att den tvärdog..? Sååå, TACK för den då..

Hittade oxå sista malen död, tack igen.. Hoppas jag har bättre tur med mina  nya malar..

Nu är det iaf fint där i, med fiskarna alltså.. Jag gav bort mina lortspridande jävla slöjstjärtar som jag hade kvar, eller ja, tre behöll jag, av olika skäl.. Så fick det komma två blåguramis och några nya färgglada platysar.. Målet är att ha guramisar, scalare och platysar bara, I´m working on it.. kamphonan Terese får ju bo kvar såklart, och kanske någon till hona eller två, men dom håller sig ganska mycket undan så man ser dom knappt, blir inte så mycket obalans då..

Jag hade två st teleskop slöjstjärtar, svarta med utstående ögon för den som inte vet.. ganska fulsöta så där.. Hur som så såg jag här om dagen att en av dom simmade konstigt, och såg skum ut så där.. Tog en liten stund innan jag såg att nån dumjävel ätit upp ögonen för den stackarn.. Han simmade alltså runt utan ögon..! Den fick jag ju spola ner i toan.. Letar sen efter den andra, och han hade gömt sig bakom pumpen, och han hade oxå blivit av med ett öga..! Fick ju hiva han å.. Jävla SKIT fiskar..!! Skulle bra gärna vilja veta vem det var..
Har mina misstankar på colombia tetrorna, för dom va fan eleka dom, dom gav jag bort i går, en dog på vägen, HA, rätt åt han..!!

Usch vad mycket fiskprat det blir hela tiden.. Men jag blir så sne när det inte blir så bra och gulligt som jag hade tänkt mig..!

Kommentarer
Postat av: chockox

vilket jävla fiskjobb då, usch vilket krångel.

Hoppas dom återstående håller sig i livet utan att kannibalisma på varandra uäh :P

2011-04-08 @ 19:10:22
Postat av: Jelena

Har Adolf vikt hädan eller?

Puss

2011-04-08 @ 19:54:22
Postat av: Din svåger

Hahaha! Det går bra nu.. =)

2011-04-08 @ 19:57:23
URL: http://pulvermannen.blogg.se/
Postat av: Madness

Nej men Adolf är inte dör han elle, men jag har en till, Sten.. Han ör precis lika tråkig som en sten, ligger bara under växten och trycker.. =/

2011-04-08 @ 20:36:37
Postat av: Karin

Tråkigt med fiskdöd och misshandel!! Har själv haft elaka exemplar, både guldfiskar som gick i grupp och mobbade ut en, en elak blågurami och skalarer kan också vara aggresiva om de inte får tillräckligt med yta för sig själva och sina revir. Ett hett tips! Kolla upp vilka fiskar som passar med varandra. Du verkar ha en salig blandning av olika fiskar som går mindre bra med varandra. Ja, olika slöjstjärtsvarianter är verkligen duktiga på att stöka till det och göra vattnet grumligt. Har själv aldrig sådana i ett växtakvarium med andra fiskar, det blir bara paj då. Vill du ha ett mysigt akvarium, satsa på fiskar som inte tuggar på allt som kommer i deras väg.

2011-05-27 @ 13:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0