Lilla lilla Extra..

Vid 9 tiden i kväll så drog jag iväg till Tesse och hjälpte henne med en grej, innan jag drog släppte jag ut extra för att pinka.. När jag kom hem vid halv 11 frågade pappa det första han gjorde när jag var ut med Extra senast.. Så jag sa ju som det var, hon baja innan middagen, som hon gör varje dag, och pinkade innan jag åkte iväg.. Då droppade han ju bomben, hundfan hade BAJAT på vardagsrumsgolvet..!!

Spytt hade hon oxå gjort, två gånger,  men inte varit dålig i magen, så det gick lixom inte ihop..

Hur som helst så var jag ju sne, såklart, vem blir inte det när hunden bajar inne bara så där..?
Nyss när jag var på sista svängen så föll alla bitar på plats.. Lilla gumman var jätte dålig i magen.. Så det var väl proppen hon kladda ur sig på golvet då, för nu verkligen rann det ur bakdelen på henne.. =(

Hon har stressat runt och varit PISSdryg hela dagen, kanske har hon varit orolig i magen.. Nu är hon iaf utslagen och hängig.. Lilla lilla gumman.. Får så dålgit samvete när jag blir sne, och så kan hon inte rå för det.. Är ju inte hennes fel att hon blir dålig.. Fast hon kunde ju varit bättre på att säga till, isf hade ju pappa släppt ut henne..

Kan dock för all del inte komma på vad hon blivit dålig av.. Hon äter inte grejer ute så där, och hon har varit inne hela dagen idag, förutom när hon rastats, men som sagt, hon äter inte grejer ute.. kan det kanske vara grisörat hon fick igår..? Kanske är lite långsökt, det var ändå över ett dygn sen hon smackade i sig det..
Hon kan vara lite känslig så där med vissa tuggisar, men då dröjer det aldrig SÅ länge, och aldrig att hon fan bajar inne, hon blir bara lite smetig på morgonen dagen efter, men det här kom på kvällen idag.. Fast hon har bajat stora högar idag.. ja jag vet inte vad det kan bero på.. kanske linfröoljan..? Fast hon har ju fått den några dagar nu, och borde väl inte bli dålig NU, hon är ju ganska van vid att få rapsolja..

ja jag vet då inte.. Hoppas bara att hon väcker mig i natt om hon behöver gå ut.. Lilla hjärtat..

Kommentarer
Postat av: Jelena

Jag skulle tippa på oljan. Det tar väl ett par dagar innan sånt sätter igång?



Puss

2011-04-27 @ 21:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0