Hipp hipp hurra...

....det är Extras födelsedag idag..!!

Jovisst, damen blir hela 4 år! Egentligen är hon född den 18:e, men jag räknar den 19:e eftersom hon var lite speciell och skulle komma precis innan 12 slaget, och resten av kullen efter  =P Hon är lite extra det där gullmongot..

Så idag bär det av till Bromma Zoo, ska ha lite fiskgrejs, och Extra ska ju såklart få någonting extra fint.. En boll kanske, det är ju det bästa hon vet.. Vi må si vad det kan tänkas bli..


Jag har iaf haft en AS bra vecka.. Det var bra på många plan, mkt bra, jag är mer än nöjd om man säger så =)

Kom hem igår efter att varit iväg till Dalarna en vecka, och akvariet i köket såg ganska vidrigt ut, så jag tänkte att jag skulle byta vattnet, och vad får jag se, jo ett platy yngel.. Hade inte en jävla aning om att dom ynglat av sig.. Trodde det var ett yngel bara, men när jag lyfte på träbiten så bara forsade det ut yngel!!
Det finns omkring 30 st, ska bli spännande att se hur många som överlever.. Håvade upp dom igår när jag bytte vattnet, övervägde att låna Tesses yngelkar, men nää, fan dom gömmer ju sig och klarar sig nog bra, iaf några..
Tog iaf ut Adolf från akvariet, vet ju inte om han käkar ynglena..



Gullmongot...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0