Tryckvärme, usch och fy..

På vintern längtar jag efter värmen, men när det blir tryckvarmt och man inte kan vara ute längre än en liten stund åt gången så längtar jag efter sensommaren då det börjar bli svalare..
Att jag sen knappt kan vara i solen nu pga mina krämer gör ju inte saken bättre.. Eller jag KAN ju, men jävlar vad jag flagnar sen, så pass att jag får lite köttiga såg och väldigt ont  =/  Men men, det är inte alltid perfekt..

Förövrigt så prisar jag elmillen.. Jag kan motionera hundarna trots värmen, och slipper vänta med att gå flera promenader på kvällen.. Att den står i ett otroligt svalt rum gör ju inte saken sämre heller ;)
Det är nog ett av mina bästa köp, jag är frikkin nöjd måste jag säga..

Tippan är avklarad, Extra springer nu, och Pysen ska ut och promenera/dra sin lilla kedja senare när det blivit svalt ute.. Perfekt lixom =)

Jag har just nu två hundar som behöver gå ner i vikt, Tippan är fortfarande lite vintertjock, men bara lite, dålig kondis har hon oxå, så det ska fixas, och Pysen är fet som ett troll nästan, och saknar muskler, så det ska fixas..
Det är bara Extra som inte har för mycket kilon =P Hon är i perfekt vardagsform..
Det är dock ganska tråkigt med små hundar, speciellt chihuahua, det är svårt med muskelmassa, dom är ju så pluttiga, MEN, det borde inte vara helt omöjligt nu när Pysen fått ett så fint WP sele, och om ett tag kan jag ju öka vikterna på honom oxå, så lite muskler borde man iaf kunna KÄNNA då.. Jag har ju iaf ett tag på mig att få ner honom i vikt innan nästa utställning, tror nästa var i Juli om jag inte missminner mig, ganska sent i Juli oxå, så jävlar vad han ska hinna komma i form, lilla fettot.. =)

Syns ju iaf inte så bra på bild att han är tjock, vinklar säger jag bara ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0