13:e mars..

Men hallo, det var länge sen nuuuuuuuuu...

Mycket och ingenting har hänt, i korta drag.. Vi har fått en ny medlem i flocken, lilla Chihuahuan Pysen, a.k.a Paska, som betyder skit på finska för dom som inte förstår.. Inte alla luktar mumma i gapet när man äter färskfoder..

Pysen är iaf Extras kärlek, hon är så kär så.. Vill gärna leka hela hela heeeela tiden, men eftersom det skiljer typ 20 kg mellan dom så leker dom på väldigt olika vis.. Extra slåss som en katt och smackar ner alla hon kan med en tass på ryggen, och det går inte för sig med den här lilla.. Och så är hon ju inne i en "vägra lyssna" period, så man får tjata fan mer än vanligt och bli förbannad på henne, har man då tur så KANSKE hon lyssnar vad man säger, och isf bara en kort kort stund.. Verkar vara genetiskt för den här rasen, antingen lyssnar dom inte alls, eller så lyssnar dom en pyttekort stund, märkligt det där.. Och folk som bara läst om rasen, och aldrig ägt någon själv skriker ju jämt högt om att dom är så jävla förarveka, HAHA, I wish fan..! Givetvis finns det ju förarveka APBT oxå, men jag har då aldrig stött på någon som är vidare förarvek, och jag kan inte påstå att jag träffat bara en eller två, om man säger så.. 
Hur som helst så funkar dom iaf väldigt bra ihop, och det är det som räknas =)

Idag fyller jag år dårå, så det har varit kalas.. Vissa har varit bannlysta pga sjukdom, så vi vart inte så många som jag hade räknat med, och det märktes ju på fikat som jag hade planerat, men jag grinar inte för det, för då får man fler dagar på sig att måffa goda saker.. Gjorde en tårta, SKEETA god, och en frozen cheesecake, to die for..!! Jisses vad gott det var, och det finns kvar av allt, haha, det blir kalas igen imorgon skulle man kunna säga =)

Det var iaf trevligt att samlas, Jelena, Christian och Lionel kom från Västerås, Mamma & Bosse kom från stora staden Stockholm och Faster Titti åkte heeela vägen från Bro, det räckte lixom bra så =)
Fikade, snackade en massa skit, ja precis som vanligt lixom..


Så TACK alla som kom, och TACK för dom fina presenterna.. Jag blev ju rik på alla lotter jag fick, hela 160 kr kammade jag hem, undrar vad jag ska köpa för fint för dom pengarna, haha..


Syster, Mamma & Jag..




Frozen cheesecake med tillbehör.. Observera den käcka lila färgen =)




Lilla Pysen..




Pusspuss..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0