Vi frotterade oss med societeten på östermaaaaalm..

Nu jävlar börjar våren närma sig.. Vi har haft så fint väder några dagar nu, varmt och skönt i solen.. Schysst ju att pappa har semester nu så att vi kan sitta som två fån tillsammans ute i solen..

Det är ljust ute längre nu, men det känns ändå på något vis som att dagen inte räcker till, även fast jag inte har 1000 saker att göra, märkligt det där..


Jag var och provade ut linser igår, ingen hit, vart dimsyn för hela slanten.. Det var konstiga linser alltså, såg bra så gjorde jag, men det var suddigt som bara faan på vissa ställen om man säger så.. på vänster och höger yttersida typ, på båda ögonen, i mitten såg jag bra som bara den.. Optikern, som förövrigt verkar vara ganska virrig, skulle beställa hem andra linser och se om dom var bättre, men det är ju frågan om det blir bra det, virrig som hon var, ett jävla skämt för fan.. Jaja, vi får väl se hur min linskarriär ter sig..


Jo men vi var till sophiahemmet igår jag och pappa, så på vägen dit var det ju såklart kö, det var ju strax efter 8 på morgonen och Sthlm blir ju omöjlig att komma fram i.. Hur som helst, det var någon olycka på vägen som stoppade upp lite grann, och när vi precis åkt förbi det så tvärnitar bilen framför, så pappa hängde sig på bromsen och jag lovar, vi var milimeter från att smacka in i den andra bilen, och han bakom var lika nära att smacka in i oss.. Hade ju blivit en sån där gullig dominoeffekt.. Var ju nästan så man korvade lite i kallingen, men bara nästan =)

Väl på sophiahemmet betalade pappa för att parkera, över en timme betalade han för, och vi var där MAX 15 min, så det var en timme kvar på parkeringsbiljetten.. En farbror tog pappas parkeringsruta när vi skulle åka och eftersom vi hade en timme kvar på biljetten så gick jag till farbrorn och sa att han kunde få den, så slapp han iaf betala för en timme.. Han frågade vad jag ville ha för det, och eftersom det rörde sig om vadå, 15 kr bara, så ville jag ju såklart inte ha ngt för det, och han blev så glad farbrorn, så det var dagens goda gärning.. Nu förväntar jag mig mycket fina paket av tomten till jul.. =)

Kommentarer
Postat av: faster

Gulligt,gulligt man ska vara snäll o helst till gammla tanter o farbröder.Kram

2011-03-16 @ 17:56:30
Postat av: Madness

Jag är alltid snäll mot oldies =)

2011-03-16 @ 19:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0