välkommen adolf..!

I fredags utökades familjen med ännu en kille.. Han heter Adolf, och är en kampfisk =)

Adolf är cool, går man fram till akvariet, iaf när jag gört, så simmar han fram och bara hänger där och glor på en, man kan säkert klappa honom oxå, vilket jag hört att ganska många kan med sina kämpar..
Hur som helst, eftersom han är så "social" så tyckte jag att han var så ensam, och han levde ju med andra småfiskar innan jag tog med honom hem, så jag tänkte att jag utökar hans "flock", eller stim eller vad 17 det heter.. Sagt och gjort, köpte tre fiskar, av annan sort så han inte har ihjäl dom.. Han simmade fram till dom och "käftade" och blåste upp sig, det var ganska kul att se =) Men sen efter ett tag så gick det bra och han simmade med dom andra till och från.. Blir ett lite större akvarium åt dom i nästa vecka, det blev lixom lite trångt.. Och då kanske det utökas med ännu nån firre eller så, färgglatt ska det vara =)

Nu var ju Adolf inte den snyggaste kämpen som fanns att köpa, men jag såg inte alla dom andra, och han skimrade i lila/rosa så jag ville ha honom.. Såg ju sen att han var den fulaste av dom som fanns, men då var han redan packad och klar att flytta så jag fick ta med han hem, och bra var väl det för jag gillar han som fan, han är as ball =)

Tyvärr går det inte att få med hans lila/rosa på bild, så han ser mkt fulare ut på bild än på riktigt, men ja, jag måste ju visa honom ändå, trots att han är ful =)





Lite gullig är han väl..?  ;)


Igår var släkten här.. Vi firade pappa som fyller 50 imorn, och det roliga var att han inte visste om vad vi planerat.. Han trodde att jag skulle ha kompisar över på middag, så han blev lite förvånad när släkten trillade in.. Lite sur oxå, eftersom han då inte visste att dom skulle komma och inte hade handlat hem något.. Men det hade vi ju redan fixat =)
Vi lagade fåraherdepaj med fetaost, och citron & marräng paj med glass.. MYCKET gott =)

Det var en lyckad, och väldigt trevlig kväll.. =)  Nackdelen är ju att det blev ett BERG med disk, och diskmaskinen är trasig.. Så jag drog nitlotten att få diska eftersom pappa drog till Åre tidigt imorse.. Jag började diska tidigare idag, men är inte ens klar ännu, så mkt är det och det går ju bara att ta lite i taget.. Nu är det inte så mycket kvar, men jag lär ha svampar för det är ingrott och diskborsten rår inte på skiten, så det tar jag imorgon efter att jag köpt svampar, vi har sluuuuuut på det hemma..

Kommentarer
Postat av: faster

Ja Adolf är så fin.Tack för den goda maten.Det var ricktigt kul igår.Tråkigt att du fick ta disken,Söndagen räddad eller?

2011-03-20 @ 20:52:54
Postat av: Jelena

Men tack för att jag med fick komma och fira! :(

2011-03-20 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0