Long time no uppdatering, igen..

Jaha då var det dags att uppdatera då efter en del påtryckningar.. =P

Lilla Kirie har ju då lyckats vara med om en liten olycka.. Hon hoppade från min famn och landade med en smäll rätt ner i ett stengolv.. Då hade hon varit här i endast 4 dagar.. Lyckat..
Hon skrek som en gris..!! Hältan var en faktum och jag oroade mig direkt för att nu jävlar kommer hon få nå jävla PL.. Så dagen efter fick vi en tid hos veterinären, men väl där var alla spår av hältan borta och allt var bra enligt veterinären..

Nu har det gått snart 4 veckor sen det hände, och jag har känt att hon är lite mer bullig på det benet hon gjorde illa, och att hon har en lite skum vinkel på benet ibland.. SÅ när det var dags för 12 v. sprutan gick jag till "min PL veterinär" för att samtidigt få veta om knäna var som dom ska..
Stavenborn tyckte knäna var bra men kände oxå den där bulligheten i benet och tyckte att jag ska vänta några veckor och sen röntga benet.. Så det är planen nu, det är kul att ha djur, haha..

Sen ser hon ut att ha skabb oxå, lillan byter färg och päls och är helt kal lite här och där, tur att vi inte vistas bland folk som kan se det ;) man får ju skämmas lite för folk skulle väl säkert tro att hon är sjuk eller nåt..

Lilla hjärtat Extra har inte fått vara med Kirie ännu.. Hon gillar ju dom här småhundarna, men är inte så försiktig, så dom har bara fått hälsa lite under VÄLDIGT kontrollerade former.. Så dom hålls avskilda från varandra tills Kirie vuxit på sig..

Jo men annars så rullar livet på, samma skit och trötthet varenda jävla dag.. Fan jag HATAR att ha valp.. Jag har problem med det där tålamodet, och problem med att redan ha sömnstörningar och nu behöva springa ut på nätterna.. men Kirie är superduktig och varit lugn på nätterna och bara behövt gå ut en gång per natt sen dag 1 här hemma, så det är skönt, men valptiden SUCKS, på alla plan.. Fördelen är ju bara att man kan forma dom som man själv vill.. fast det kommer bli en prövning med den här damen, för hon gör gärna bara det hon själv vill, men ibland gör hon som jag vill, om hon får godis, men det är minsann ingen man kan räkna med vill jag lova.. haha

Bilder slänger jag upp en annan dag, nu ska jag dö lite innan dt är dags att gå ut sista svängen med odjuren.. =)

Kommentarer
Postat av: younameit

Wohooo :)



skabbråttan ska hon minsann få kallas ;)

Valptiden e inte den ljuvligaste direkt, MEN dom e ju sååå sjukt söta (när dom sover;) haha

2011-10-28 @ 08:04:49
URL: http://barbican.blogg.se/
Postat av: faster

ja,så är det att ha valpar de är som små barn.Men mycket lättare att uppfostra.Lycka till

2011-10-28 @ 08:25:36
Postat av: Madness

Skääääbb morsan, det är fan tungt ;)



Tack faster ;) Jag väljer ju valp framför kids alla dagar i veckan, dom är ju som du säger enklare, men jag gillar dom inte ändå ;) =P

2011-10-28 @ 10:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0